Powrót do pracy w szkole po przejściu na emeryturę
Wielu pracowników, którzy osiągnęli wiek emerytalny, decyduje się „przejść na emeryturę”. W tym celu rozwiązują stosunek pracy choćby na jeden dzień, po czym ponownie powracają do tego samego pracodawcy, który ich dotychczas zatrudniał. Pracodawca przygotowuje dla nich świadectwo pracy i wypłaca odprawę emerytalną. Od tej zasady zdarzają się jednak wyjątki, w których pracownicy po uzyskaniu decyzji o przyznaniu świadczenia emerytalnego nie przerywają pracy i kontynuują zatrudnienie. Czy rozwiązanie stosunku pracy jest w takiej sytuacji obowiązkowe? Nie. Ale w pewnym sensie porządkuje sytuację pracownika, a nadto jest o wiele korzystniejsze dla zatrudnionego. Dlaczego? O tym przeczytasz w dalszej części artykułu.
Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Kadry i Płace w Oświacie
zaloguj się
Zapomniałeś hasła ?
Zostań subskrybentem publikacji Kadry i Płace w Oświacie